אריזת מזון להובלה

יצרנים ומשווקים שונים, במיוחד בתעשיית המזון, זקוקים לפתרונות מיוחדים של עיטוף ואריזה. פתרונות כאלה יכולים להיות נקודתיים או מתמשכים. לעיתים, זקוקים לפתרונות אריזה במיוחד לצורך הובלת מוצרים לחו"ל, לעיתים זקוקים לכך כדי שהמוצר יעמוד בטלטולי הדרך ברכבות, משאיות, אוניות. לעיתים יש צורך באריזה גם כדי להשיג מטרות נוספות, מלבד הגנה על המוצרים בתוך קופסאות או אריזות אחרות.

בשורות הבאות נראה למי יכול להתאים שירות של אריזות מזון להובלה, אילו שיטות שונות של אריזה קיימות ואילו יתרונות ניתן להשיג באמצעות אריזות נכונות, אפקטיביות ויפות.

למי זה מתאים

לפני שנדבר על שיטות שונות של אריזת מוצרי מזון, כדאי להבין למי בעצם מתאים להיעזר בשירותי אריזה מקצועיים. אריזת מוצרי מזון להובלה נדרשת:
  • ליצרנים שמייצרים מוצרים בתפזורת וזקוקים לפתרון כדי להוביל אותם למשווקים ולנקודות המכירה.
  • ליבואנים שזקוקים לפתרונות של אריזות עם כיתוב בשפה העברית או בשפות אחרות. 
  • כאשר רוצים ליצור מארזים וחבילות לצורכי שיווק, להכנת מארזי שי לחגים, לכל שילוב בין כמה מוצרים שונים. 
  • כאשר רוצים ליצור מעטפת הגנה על מוצרים עדינים.
  • כאשר רוצים לאפשר הובלה אפקטיבית של מוצרים ארוזים שניתן להעמיס כדי להעביר ללקוח בצורה נוחה.
  • יצירת מאגדים (של כמה מוצרים דומים יחד) בכדי ליצור מבצעים כמות של אחד פלוס אחד, קנה שניים קבל אחד חינם וכיוצא באלה. 

שיטות שונות של אריזה

כדאי לדעת שיש כיום בארץ מספר חברות שמציעות אספקה של שירותי אריזה, עם פתרונות לכל צורך ולכל מטרה. מכיוון שכל מוצר הוא שונה ומכיוון שיש מטרות שונות ביצירת מוצרים עטופים וארוזים, חשוב לדעת שיש שיטות שונות של אריזות. בין שיטות האריזה המקובלות כיום ניתן למצוא:
  • אריזות ממוכנות (באמצעות מכונות בפס ייצור).
  • אריזות שנעשות באופן ידני, כאשר לא ניתן למצוא פתרון של פס ייצור ממוכן. 
  • פתרונות של אריזה בניילון שמכווצים על גבי המוצר – עטיפת שרינק. 
  • פתרונות של אריזה בפלסטיק עם בועיות הגנה. 
  • עיטוף בניירות צלופן צבעוניים או שקופים ליצירת מראה מיוחד ויוקרתי. 
  • שיטת פלופק לאריזת ממוכנת של מוצרי מזון שקולים, באופן מהיר במיוחד. 

בטיחות, נוחות, קידום

אריזה של מוצרי מזון בצורה נכונה ומקצועית משיגה כמה וכמה מטרות חשובות. ראשית, יש בכך כדי להגן על המוצר ולשמור על טריותו לאורך זמן. שנית, יש בכך כדי למשוך את עיניו של הצרכן הפוטנציאלי. שלישית, יש בכך כדי לאפשר העברת מסרים בכתב או במלל הן לצורך קידום מכירות והן מטעמים של חקיקה (חובה לפרסם רכיבים, למשל).